איטום גגות- כל המידע

איטום גגות- כל המידע

אחד התחומים החשובים בתחזוקת מבנה הינה ללא ספק איטום גגות. יש לדעת, באמצעות מידע והזמנת יועצי איטום באילו חומרים ניתן לאטום את הגג. חשוב לדעת כי לא כל חומרי האיטום שהם רבים, מתאימים לכל גג, אלא אם כן הגג הוא חדש בבנייה ועשוי מבטון, כל שיכול לקבל כל חומר איטום



מדובר על משפחות חומרי איטום כמו למשל: אם הגג שלכם אוטם בזפת, ניתן יהיה לאטום אותו באמצעות יריעות ביטומניות המכילות זפת בשכבה הראשונה ושאר החומרים ביריעות אלה הם חומרים מבודדים מקור וחום. מדובר ביריעות קשות ומסיביות  שמחזיקות מעמד ל 10 שנים ולכן האחריות עליהם היא 10 שנים שהיא הכי גבוהה בשוק חומרי האיטום.


ישנם כללים באיטומים שונים כמו למשל מבנה הגג או סוג הגג, מבנים שיש בהם גגות משופעים לא ניתן לאטום אותם באמצעות יריעות ביטומניות כי אם בחומרים נוזליים כמו זפת שמגיעה לכל החריצים ולכל השיפועים ופוליאוריטן או חומר איטום אקרילי על בסיס נוזלי, כך שניתן להגיע לחריצים ושיפועים ולקבל תוצאה משביעת רצון. ישנם אזורים על הגג שיש בהם צנרת הקשורה למתקנים כמו דודים, מזגנים, צלחות לוויין, שמיותר לפרק ולכן רק באזור המתקן ניתן יהיה לאטום באמצעות חומרי האיטום הנוזליים.

איטום גגות מרוצפים

אחד החומרים הכי פופולאריים באיטום שהפכו להיות שם דבר, הם יריעות ביטומניות, כך שיש גג מרוצף ההמלצה של בעלי המקצוע לאיטום גגות תהיה איטום ביריעות ביטומניות. מכיוון שזה הוא
משטח ישר נוח וקל ליישם את האיטום  באמצעות יריעות אלה. לאחר סיום האיטום הקבלן יבצע בדיקת הצפה כאשר באמצעות צינור מים ימלא את כול הגג יבדוק אם אכן המים אינם חודרים למבנה. כל חומר איטום, יש לו את האחריות שלו מבחינת הקבלן, אך בחירת חומר האיטום תתבצע רק על ידי בעל המקצוע שמכיר שנים ויודע להתאים את חומרי האיטום המתאימים על מנת שלא ייווצרו כשלים באיטום והעבודה תהיה כפולה וכן ההוצאה הכספית.




היות ומדובר בעבודה שעולה הרבה כסף, יש למצוא את בעלי המקצוע הוותיקים והמוכרים ביותר בשוק ,כך שתהיו בטוחים כי השקעה שלכם הייתה שווה את המאמץ. בכל שנה, כל אדם שהוא אחראי ושומר על המבנה שלו חייב לבדוק את הגג או לקרוא לבעלי מקצוע שמבינים בתחום על מנת שיתקנו סדקים או יבדקו אם האיטום אין בו במלאי, כך שבחורף לא יסבלו מרטיבות ועובש, מה שמסוכן מאוד לבריאות בני הבית כי עובש גורם למחלות בדרכי הנשימה.


המאמר באדיבות " אוטמים אונליין " , זקוקים לקבלן איטום מוסמך או למידע עדכני? באתר אוטמים אונליין כל המידע העדכני עם אוטמים מוסמכים שיעניקו לכם ייעוץ ללא תשלום. 


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

איטום בהתזה

איטום ביריעות- כל היתרונות

חברות איטום מומלצות